Tranquil Bay og autopilot

Etter å ha håndstyrt en ukes tid, var det på tide å få reparert computer’n til autopiloten. Truls hadde funnet en mann i Lefkada by (på Lefkada) som kunne se på den, men han visste ikke helt når han hadde tid..

Nidri

I stedet for å seile helt opp til Lefkada by, stoppet vi utenfor byen Nidri (også på Lefkada) i Tranquil Bay – en liten, beskyttet bukt rett ovenfor Nidri. Vi ankret opp, tok jolla inn til land og leide en bil som vi kjørte opp til Lefkada by. Det er små forhold her og turen tok bare 25 minutter. Heldigvis var verkstedet (som var Raymarine sertified) oppe. Egentlig hadde de ikke tid til å se på den før om noen uker og de visste heller ikke hvor lang tid det kom til å ta, men Truls klarte å fremskynde reparasjonsprosessen.. I stedet for 3000 euro, som en ny ville kostet, fikk vi det for 100 euro. Bra deal!

Nidri, sett fra Tranquil Bay
Tranquil Bay

Fra Lefkada by kjørte vi videre til Cleopatra marina utenfor Preveza for å hente en pakke med utstyr til watermaker’n som vi hadde fått tilsendt dit. Vi benyttet også sjansen til å sjekke ut marinaen i Preveza. Vi leter nemlig etter en god og rimelig marina vi kan ha båten i denne vinteren. Marinaen så bra nok ut den, men Preveza var et ganske kjedelig sted.

Det lå flere vrak i Tranquil Bay

Dagen etter var autopiloten allerede klar! Det lønner seg å mase litt 🙂 Vi trengte ikke å hente den før kl 16, så vi benyttet sjansen til å se litt mer av øya siden vi hadde leiebil ut dagen. Vi kjørte først til Vasiliki og spiste lunsj der. Vi besøkte en olivengård på veien og handlet litt. Etterpå kjørte vi nordover til Lefkada by. Lefkada har utrolig kul natur. Høye fjell og vakre strender.

Fra bilturen rundt øya

Vi ble i Tranquil Bay noen dager til. Vi jobbet en del, badet en del og Truls kjøpte og monterte tankmåler. Vi kom også tilbake hit etter en dagstur på Meganisi. Siste kvelden fant vi en ganske kul restaurant som brukte en del økologiske ingredienser.

Birk storkoste seg i vannet

Dette blir nok ikke siste gangen vi besøker Lefkada.

Fisk, fennikelsalat og fritert artisjokk