Verdens 23. fineste strand

Turen over til Værøy var ganske heftig. Vi hadde en snittfart på over 8 knop, flere ganger opp i 10 knop og det blåste kuling, 16 m/s på det meste. Sjøen var veldig rotete og det var masse bølger. Signy ble skikkelig sjøsjuk og lå nede i en lugar med Birk nesten hele veien over. Heldigvis tok ikke turen mer enn 5 timer.

Det var overskyet og regn på turen over og på Værøy den første dagen, men dagen etter tittet solen frem og det ble en flott dag til slutt. Vi syklet en tur på øya med Birk i bæremeis. Vi tok også båten til Måstadvika, som i følge det canadiske reisebyrået Flightnetwork skal være verdens 23. fineste strand. Det var høyvann så vi så ikke så mye av stranden, men vi så delfiner og flydde drone. Det var nesten helt vindstille, så vi ankret opp utenfor stranden og spiste lunsj, før vi dro videre til Sørvågen, og tok en liten tur gjennom den beryktede Moskenesstraumen.

På vei over Vestfjorden
Endelig framme på Værøy
Havna lå til venstre for fjellet
Det ble for tung å sykle med Birk på ryggen opp bakken