Porto Kagio og Limeni

Etter en natt på Elafonisos, hadde vi regatta med noen franskmenn vi møtte i Monemvasia til Porto Kagio, en av de mest øde stedene i Mani kommune, helt sør på Peloponnes.

Porto Kagio

Porto Kagio består av noen få tavernaer, gjestehus og en liten strand – den perfekte flukt fra sivilisasjonen. Det er utrolig fin natur her. Vilt og vakkert. I fjellene rundt bukten er det også neon gamle festninger og kirker.

Vi sleit litt med å få ankeret til å feste seg siden det var en del sjøgress i bunnen, men til slutt fikk vi bra feste. Vi tok jolla inn til land og spiste litt på en taverna i vannkanten. Birk koste seg i vannet så lenge. Etterpå utforsket vi området og endte kvelden i båten til franskmennene. Veldig hyggelig og alltid interessant å bli kjent med andre seilere.

På utflukt til noen huler i området
Birk koste seg i vannet mens vi spiste litt
Soloppgang i Porto Kagio

Neste dag seilte både vi og franskmennene til Limeni, som vi fikk anbefalt av noen grekere vi møtte på tavernaen i Porto Kagio. En utrolig koselig liten landsby. Vi ankret opp rett utenfor murene med tau i land og ble der til dagen etter.

Limeni
Vagabond II til venstre og franskmennene til høyre

Vi spiste deilig fisk på en restaurant rett ved båten og etterpå hadde vi jobbmøte over Zoom. Kvelden ble avsluttet med en veldig vakker solnedgang.

Dagen etter utforsket vi landsbyen før vi dro videre.